Känslomässiga och smärtsamma svackor har väl alla, eller?



Varför skall jag vara en sådan förbannat känslosam häxa?
Har under hela dagen gått omkring med en värk i armen som känns konstig. Till råga på det har jag fått något typ tryck över bröstet, ibland stramar det till. Ryggen gör ont också. Jag har helt enkelt fått för mig att jag kommer få en hjärtinfarkt. Och om jag faktiskt skulle få det, vad fan skulle hända då? Jag kan ingenting göra, jag är helt och hållet försvarslös.

Jag vet att oddsen inte är speciellt stora för denna typ av infall när man är i tonåren (knappt ens när man är under 50 bast som kvinna) men man vet ju aldrig. Läste en artikel förut om en 18-årig tjej som fått en hjärtinfarkt, och den åldern fanns inte ens med i statistiken över hjärtinfarkter. Så jag borde egentligen inte ens tänka tanken.

Men jag tänker alla tankar. Och kanske framförallt; kan det hända henne kan det hända mig. Hon verkade ha betydligt ljusare vanor än vad jag har i mitt liv, ändå blev hon utsatt för detta hemska. Och jag är inget undantag bland alla människor.

Jag är hur som helst otroligt rädd; fastän jag kanske inte borde vara det. Jag vet i alla fall att någon sömn inatt, det är nog knappast tänkbart. Inte just nu i alla fall. Just nu har känslorna övertag och jag grinar som en liten unge samtidigt som jag grubblar över livets stora frågor.

Hur som helst, Henrik, jag älskar dig. Tack för supporten! Du är den bästa pojkvännen någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0